Wednesday, January 20, 2010

Rindu

Rindunya Ummi pada Harris...tak dapat nak gambarkan betapa rindunya Ummi pada keletah dan gelak tawa Harris..Harris tidak akan dilupakan sepanjang hidup Ummi tapi untuk dikenang dan sentiasa di hati Ummi...Allah telah anugerahkan ketenangan Abadi untuk anak Ummi yg tersayang...Ummi berbangga kerana memiliki seorang anak yg telah dijanjikan Allah syurga di sana...Semoga Ummi dan abah dipermudahkan Allah untuk menemuimu di sana nanti..

Sungguh besar dugaan yg Allah bagi untuk Ummi dan abah...Namun Ummi dan abah perlu tabah menghadapi ujian dari Allah ini..Ini adalah pengajaran buat Ummi bahawa apa yg kita ada dan miliki adalah MILIKNYA yg mutlak dan abadi...Ummi gembira walaupun Harris dipinjamkan hanya sekejap untuk Ummi dan abah...Ummi yakin pastinya Allah ada rancangan yg terbaik untuk Ummi dan abah...

Tidak salah untuk Ummi merinduimu sayang..namun Ummi perlu menyalurkan kerinduan pada Allah dan menangis menghadap yg ESA...Ummi perlu kuatkan semangat untuk teruskan kehidupan...Pastinya Harris tidak mahu Ummi berterusan menangisi pemergiannya..Sedangkan Harris sedang berbahagia di syurga nan abadi..Dugaan ini menjadikan Ummi lebih kuat dan terasa lebih dekat kepadaNYA..

Berbahagialah anakandaku di syurga nan abadi...

21 comments:

  1. sabar yer ummi,,,

    ummi kena kuat hadapi segala dugaan ni...

    ReplyDelete
  2. Sabar banyak2...sedekahkan doa selalu...berat mata memandang berat lagi bahu memikul kan...tabahkan hati ye...

    ReplyDelete
  3. Sabar erk..kuatkan semangat dan doa pada arwah tanda kita merindui dia dan menghantar salam padanya..Semoga roh arwah harris tenang di sana..Amin..

    ReplyDelete
  4. kuatkan semangat banyak2 kan bersabar..

    ReplyDelete
  5. Semoga diberikan kekuatan & ketabahan yg kuat utk menghadapi dugaan ini.. Harris pasti tersenyum menanti di sana..

    ReplyDelete
  6. aida faham perasaan nazz.. kami yg ada anak ni pergi bekerja pon dah rindu bagai nak rak kat anak.. ni kan nazz... time ni lah.. anak2 tgh berkeletah ngan bercakap dan bermain.. aida tau nazz mesti rindu saat tu... tabah kan hati kuat kan hati nazz.. mesti harris tak nak umminyer menangis dgn pemergiannyer... setiap yg berlaku pasti ada hikmahnyer... kami ibu2 terlalu fhm ngan perasaan nazz... bila baca jer N3 nazz aida mesti sedia kan tisu... tak tahan la.... tambah2 tgk muka arwah.... sabar yer nazz..

    ReplyDelete
  7. salam...

    sabar ye ummi...tu sume dugaan dr yg maha esa..byk2 berdoa & bersabar..kuat kan semangat..

    ReplyDelete
  8. Naz aku baru perabis entry mung nih. ni pinjey laptop ogghe bulihla aku belek2 blog saim2. di opeh aku blog keno block.

    aku nok YM2 lamo2 tapigak pehe2 la dam kijo gak kam. nati kito kecek semula.

    selamat bekerja kembali!

    btw TQ sebab aku adalah orang pertama huk mung SMS masa kejadian mulo. ingat jugok mung kakku dis.

    ReplyDelete
  9. semoga trus bsabar... Insyaalah, Arwah Harris berbahagia n tenang d sampinNya.. Amin

    ReplyDelete
  10. Ya Allah...innalilah...condolences to u and fam...got ur link from mommy qaira...take care.

    ReplyDelete
  11. Kuatkan semangat...Allah menjanjikan syurga buat harris..Itu yg terbaik!!!

    ReplyDelete
  12. You're such a strong woman.. take care! i tak dapat bayangkan kalau i ada kat tempat u.. i've been blog about u.. salam perkenalan. from Mama Qaira.

    ReplyDelete
  13. sedih akak bca n3 ni... smoga tabah yer.. anakanda harris sdg b'bhgia dan tenang di sana..

    ReplyDelete
  14. ummi....
    Harris n baby dlm peyut tuh mesti nk ummi dia kuat dn tabah...this 2010, i'm sure you can be a damn strong ummi to your kids and family..
    jaga kesihatan ye...ramai yg sayangkn ummi..ramai yg suka tgk ummi ceria dn sihat...
    i pray to Allah, to give you bless and happiness in your journey of life..
    amin..

    ReplyDelete
  15. semoga ummi harris tabah yer...(meleleh air mata baca..)

    ReplyDelete
  16. menitis airmataku..aku jg ibu sptmu...
    takziah utkmu, moga ummi harris tabah.

    ReplyDelete
  17. salam ummi, semoga ummi tabah...al fatihah tuk arwah harris

    ReplyDelete
  18. semoga ummi & husband sentiasa tabah..

    ReplyDelete