Monday, July 20, 2009

aksi panjat memanjat

haa..harris dah mula memanjat..dulu2..setakat pnjat tmpt2 rendah jer..skrg dah mula panjat sofa, kerusi mkn..huh..pening ummi..bila dia dah reti tu..mula la..duk ulang alik benda yg sama..mula2 tau panjat saja..xtau cara nak turun...skrg ni dah pandai turun sendiri..hjg mggu lps aku duk layan harris duk panjat sofa la...klau x perati kang jatuh lg..huhuhu..toto kt depan tv mmg selalu kena ada..yer la situ pot harris...klau org dtg umah...huhuh...umah bersepah..nak wat camne..ada anak kecik..hehehe..alasan..


Step 1 utk memanjat


Step 2


Dah berjaya..

dah dpt apa yg diinginkan...
harris dah masuk 11 bln..pertengahan bln depan besday harris...aku rasa cam nak tempah kek kt blog kak e-car...tp blom decide btul2 lg..kek dia tu nmpak cam sedap..cantik plak tu..harga pun murah..1.5kg cuma RM60..bkn nak sambut besar-besaran pun..just nak beli kek jer sebiji..maybe nak gi umah mak ngah harris kot..kt sana meriah sket..hmm..bln depan nak kena belanja duit lebih la..nak gi wat check up darah aku..nak gi inject harris utk setahun..hmm..mcm2 nak kena buat...hmm..nak wat camne kan..lumrah hidup..sejak dua menjak ni harris selalu kena sembelit..aku dah try bg air masak byk2..sama gak..try tukar susu..sama gak..try kurangkan sukatan susu..hmm..mmg x jalan..last2 aku gi jer klinik..doktor tu suggest duphalac(lactose)..ubat ni sesuai utk baby dan org pregnan..baby seawal 2 bln dah bleh bg..sebenarnya dia lebih kpd supplement..doktor tu yg kata..bkn aku yer...hehehe..masukkan dlm susu baby..sehari sekali..utk mencegah sembelit plak bleh la bg seminggu sekali atau dua kali..smlm aku dah try bg..xtau lg arini camne...tggu blk keje nnti kena tnya babysitter..harap2 ok la..ubat tu xde la mahal sgt..cuma RM19..botol besar gak la..ubat tu cecair..mcm air gula jer nmpak..

No comments:

Post a Comment