Wednesday, April 21, 2010

Akok

Tengahari semalam Ummi dan team ILMS pegi pasar tengahari (kami yg bg nama) di putrajaya...Pasar tu sebenarnya pasar malam...tp tengahari dah ada peniaga yg bukak gerai...Mulanya diorang bercadang nak gi makan kt Restoran Saba di cyberjaya...tapi memandangkan mak buyong(Ummi ler) tak nak join..terpaksa la mereka ikut kata hati mak buyong...hehehe...Ummi teringin nak makan kuih akok di pasar tersebut...ni gara2 Mie la yg beli jumaat lepas...haa..kan Ummi dah mengidam...hehhee...
Pusing punya pusing dalam tengahari rembang tu tp x jumpa...hmm..frust la Ummi..Ada sorang pakcik tu ckp penjual akok tu datang petang nnti...So terpaksa la Ummi beli makanan lain..Ummi beli nasi kerabu,solok lada, telur masin dan pulut cendol...hmm....sedap gak...
Masuk ofis pun Ummi teringat lg pasal kuih akok tu...Ummi call abah...suruh jemput Ummi kt ofis bila blk keje nnti..So boleh la kami pegi pasar malam tu nnti...
Tunggu punya tunggu...abah rupanya OT..balik lmbt sket...tp Ummi sabar menunggu...Akok punya pasal la ni...Bila abah sampai kami terus ke pasar malam...Benda pertama yg Ummi cari ialah akok..Jenuh gak la mencari..Abah cakap mungkin dia meniaga hari jumaat jer kot...Ummi rasa frust sgt la...Mmg la aritu Mie beli akok tu ari jumaat..Tp at last jumpa gak gerai akok tu..Hmm..akok dia memang sedap..Ummi beli RM4..dia bagi free 3 keping...
Ondaway balik..x sabar2 Ummi terus makan dalam keta...Huh..gelojoh betul Ummi...
Byk betul Ummi mkn mlm tadi...kuih akok, kuih cara berlauk, kebab ayam..sampaikan soto kepunyaan abah pun Ummi rembat gak..kesian abah...tp abah ckp xpe..sebab selera Ummi makin bertambah...dia lagi suka...biar Adik kt dalam tu sihat...hehehe...
Dulu masa Ummi pregnan kan arwah Abang Harris Ummi selalu mimpi nak mkn sesuatu...so esoknya mesti abah kena beli..hehehe..klau xde gak kena cari secepat mungkin...Teruk betul Ummi kan...

4 comments:

  1. mak ai.... bgslah ader selera.... ;p

    eb x der... hu3

    ReplyDelete
  2. sedapnya kalo sesekali dapat akok ... nyumm nyum .. nieza plak terliur ..hihihi

    ReplyDelete
  3. hahahahaa..takpa,ngidam punya pasal

    ReplyDelete
  4. baby, jgn nakal2 mintak makanan yee. ^^
    semoga baby n uminye sihat.
    amin

    ReplyDelete