Friday, June 26, 2009

bengang kt ofis

arini takde keje..boring gak bila takde keje ni..nak surf tenet jer manjang kang org belakang jeling2 plak..nnti x pasal2 kena fire ngan bos..kekadang boring gak keje cni..environment dah x mcm dolu2..ada pilih kasih plak...hmm..aritu beria2..aku nak cari keje lain..yg lebih dekat ngan umah..tp nak wat camne..blom ada rezeki lg..skrg org selalu ckp2 kt belakang..naper aku selalu blk keje awal..huh..awal apekebenda..ofis hour 9.00am - 5.45pm...aku dtg keje 8.35am blk kul 5.50pm..awal ke time aku blk tuh?nak kata x reti tgk jam xkan la kot..aku tinggal jauh nun kt hjg selangor..dah nak masuk negeri sembilan..naik plak public transport..klau aku blk lmbt sket dah terlepas erl la..lrt putra penuh la..si tukang sibuk tu ok la..dtg keje blk keje boypren yg ntar...naik motor..umah area kl ni jer..dia tuh selalu blk lmbt sebab tggu boypren..lmbt boypren amik..lmbt la dia blk...lgpun aku dah ada laki..ada anak..si tukang sibuk tu mana ada komitmen ngan kluarga..duk berkepit ngan boypren jer la..huh..hangin betul aku..dia duk sibuk2 aku blk awal..tp keje aku mmg siap on time..xde nya aku delay keje..klau dah xde keje wat pe duk tggu kt ofis?hmm..klau duk tggu jgak..maknanya..nak bodek la tuh..nak tunjuk kt bos..selalu blk lmbt sbb ada byk komitmen dgn keje..keje byk..klau blk awal xleh nak siap..klau x siap keje, maknanya management ko tu x betul la..aku dulu selalu gak blk lmbt..tu sblm aku kawin la...keje bagai nak rak..tp habuk pun tarak..selalu blk mlm2..pas2 hjg mggu kena keje lg..hah..yg tu ada ko pikir?janji akan dpt saguhati la..tu la.ni la..last2..apa yg aku dapat?penat jer la yg aku dapat...cakap x serupa bikin..ni aku mmg hangin betul ngan manusia2 mcm nie..so skrg bg aku keje tu bkn la penting sgt..family lg penting..dah la sehari suntuk anak duk ngan babysitter...pas2 nak blk lmbt plak?huh..x mungkin...

1 comment: